onsdag, september 03, 2008

Olivbröd, regnväder & pajmuffins...



Idag vaknade jag upp till ett riktit trist regnväder..
Beslöt mej för en bakdag & hittade
ett gott olivbröd i min favorit kokbok
Kärlek oliver & timjan

Måste bara visa en bild på dom söta formarna
som jag köpte på NK i Göteborg.


Ikväll ska jag tillbaka till jobbet efter min lilla "fot incident",
är lite orolig eftersom jag fortfarande har ganska ont
när jag går mer & längre sträckor
så resten av dagen har gått åt till att ta det ganska lugnt.

Tänkte även tipsa om en liten sak jag kommit på..
Jag gör ju ganska mycket pajer
som jag ofta tar med & äter på jobbet..
Nu kom jag på att det är mycket roligare att
göra "minipaj" i små aluminiumformar,
antingen i paj format eller oxå i muffinsformat..
Är ju såklart mera tidskrävande men mycket
mera skojigt att äta en liten pajmuffins & sallad på natten!

Inga kommentarer: