fredag, juni 17, 2011

Fredagsmamman

Slutkörd & ner kräkt gånger flera innan kl. är 9! Glamoröst va? Verkligen inte, men vem har sagt att det ska vara en dans på rosor?Ska jag vara riktigt ärlig så kan jag faktiskt erkänna att det är riktigt tufft vissa dar, 2 barn under 1,5 år ska väl inte vara lätt heller.. Speciellt fredagar känner jag att man inte alls låter lika positiv & pedagogisk som t.ex en måndag när man säger; Nej Wilmer, för 15:de gången han klättrar upp i handfatet på 20 min. Såhär strax innan helg när alla mammans reserver är slut blir han ju ännu mer busig & känner på sig att det är nära mammans gränser & testar ett par gånger extra bara ifall att... Nu sen vi testade att ge Wilmer mjölk, så har han slutat sova sina 3 timmars tupplurar på eftermiddagarna & sover bara 1 timme, sova till 9-9.30 verkar tyvärr vara ett minne blott, nu får man vara glad om kl.är efter 6! Så han är lika trött som mamman nu, hoppas bara att han kommer tillbaka till sina vanliga rutiner när mjölkproteinet är borta ur kroppen. Själv längtar jag till Finland, att bli ompysslad av mamma, äta mammas mat.... Mmm, vad jag längtar!
Men hur trött & less man än är, så är dom ju världens mest söta, goa ungar man kan önska sig, Älskar dem till stjärnorna & tillbaka flera gånger om! <3


Ha en toppen helg alla!

Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: