torsdag, augusti 04, 2011

Bärtokig??





När jag var liten förstod jag inte att uppskatta det fina arv jag skulle få. Jag var lite sur på min mamma för att hon om höstarna ofta plockade bär, syltade & saftade istället för att sitta & mysa med oss barn. Idag står jag nu här själv, sent varje kväll & saftar & syltar & är så underbart tacksam över att kunna vidareföra detta till min barn. Att ha möjlighet att låta dem få dricka hemmagjord svart&rödvinbärssaft, att låta dem få plocka bär direkt av buskarna ute hos svärföräldrarna. Jag inser nu vilken idyll jag själv växt upp i & om jag bara kan ge en del av detta till mina barn så är jag nöjd! Vi är så tacksamma över att ha fått plocka svarta vinbär hos bekanta&tömma svärföräldrarnas rödvinbärsbuske, det har blivit många liter saft&till slut nu ikväll står jag&kokar svartvinbärsgele (har aldrig gjort det förut så få se hur resultatet blir).Det är ju så gott till kött! Nu tänkte jag att jag var klar&skulle avsluta för i år, då en fd.jobbarkompis ringer idag&säger att hon har hallon ute hos sig på landet som vi kan komma&plocka! Underbart! Så imårron förmiddag drar lilla familjen ut på landet&plockar hallon! & Ja, jag känner att jag är lite knäpp med alla bär & allt ;) men det skyller (TACKAR) jag min underbara mamma för!

Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: