tisdag, november 26, 2013

Lugnet i min källare

Känns som den värsta årstiden nu innan jul myset kan börja på allvar.. Barnen & föräldrarna har bytt av varann med sjukdomar & förkylningar i över 6 veckor nu.. Känns riktigt tungt att vara småbarnsförälder för tillfället, är hemma & vårdar barn mer än vad man är på jobbet.. Men det ska väl gå över.... Nångång, hoppas jag..

Jag har iallafall hittat en ny favorit våning i "Gula huset", Källaren! Tänk att vi har äpplen kvar i skafferiet där nere. Man kan även hitta vår egen gul & rödlök, lite svartvinbärsgele, saft & vårt eget äppelvin!









I tvättstugan har det fixats en liten relax hörna brevid bubbelbadet, där sambon & jag har tagit för vana att fredagsbubbla varje vecka. Har även fått akupunktur här nere en gång i veckan (inte alla som får akupunktur i tvättstugan).


& längst in i källaren hittar man mitt "valv" rum. Där finns plats för pyssel av alla slag, just ikväll kom julpappret fram & julklappsinslagningen är officiellt påbörjad.


Förstår ni nu varför jag trivs i källaren, trots att det finns en hel del målning & småpyssel att göra där nere, så är källarn nu min absoluta favoritplats!

Inga kommentarer: