tisdag, maj 13, 2008

Vecka 19-20

Jaha..ännu en hektisk vecka har gått...visste ju att maj skulle bli såhär så man borde ju inte va förvånad, nu har jag iallafall tagit ut semester sista natten & tänkte va hemma & mysa ikväll..Bara vara själv (min älskade andra hälft är borta med jobbet & kommer inte förrens sent inatt)
Måste börja berätta vad som hände i fredax, min ända lediga dag på väldigt länge..Vi hade köpt vin & skulle ha en mysig balkong premiär för 2 i det vackra & varma majvädret..Hade flyttat ut allt som kan behövas på balkongen & satt där med musik & tidningar & nyöppnat favorit vin .....& vad händer?!? Vår nya granne under oss drar igång grillen!!! Hur kan man vara så dum så man får för sig att grilla på en balkong i ett hyreshus när man har flera våningar med balkonger över sig????? Vår kväll var ju förstörd, snabbt in med det som kunde räddas från röklukt & grill os, vi packade ner vin & tillbehör & traskade iväg till mina svärföräldrar, som blev lite förvånade över att se oss på trappan, med vin i väskan & sura som attan en fredagkväll..Så vi lånade deras gräsmatta & ett par stolar & satt där & myste...*blev ganska trevligt till slut ändå*
Vinkorken e min nya favvo som jag hittade på Pentik i Vasa när jag var strandad där ett par timmar efter dophelgen i väntan på ett inställt flyg till Arlanda...

Balkongen har fått en ny pryl, köpte på Åhlens häromdan...
Är jättemysig att ha ett tänt ljus där på kvällen ..



& sen har jag fyllt år oxå!
Fick en klocka av min kära sambo!
Snygg va?



Sen fick jag 2 vita Lexington handukar till gäst toan av svärföräldrarna
(har ju redan 2 svarta, blir kul att kunna mixa lite)
& sen ett stort svart badlakan, oxå från Lexington...
Love it!





Inga kommentarer: