måndag, maj 19, 2008

Övertrött...

Snart tror jag att jag måste hitta på nåt annat & klaga på...dehär med att jag e övertrött & uppbokad över öronen börjar kännas lite som det är en repris.. Kan iallafall berätta att jag var ledig i fredax kväll..& den spenderades tillsammans med en lika trött sambo*skrattar*
Hade iallafall fått svängt ihop min favvo tonfiskpaj & lite grönsaker & som tur var så fanns det lite drickbart i kylen..Man tager vad man haver..
Det blev iallafall en helmysig, välförtjänt ledig kväll med mysmidda, vin, ett varmt bad & tända ljus & gos framför tvn..
Precis vad som behövs när man känner att man inte orkar nå mer..
Men det gör man ju, man klarar ganska mycket bara man ger sig F på de..
Nu e det måndag igen & jag har överlevt ganska många jobbtimmar i helgen..
Idag e jag ledig & började med en mårronpromenad & sen direkt till gymmet, hem & duscha & göra choritzo gryta & träffa min
"sluta röka sköterska"..
Tänk att det redan gått 6 veckor!!!



Recept på Tonfisk paj
Tonfisk paj

Pajdeg:
75 g margarin
2,5 dl vetemjöl
¾ dl kesella lätt

Fyllning:
(Blanda allt)
1 burk tonfisk
250 g keso
2 ägg
3 msk majonäs
1 msk mjöl
1,5 dl matlagningsgrädde
3 msk hackad dill
3 msk hackad gräslök
1-2 krm mald vitpeppar
½ tsk salt

175 grader, 30-40 min.

Inga kommentarer: