söndag, maj 23, 2010

Ny matplats!

Nu känns det som vi har fått en ny matplats! Var iväg på en snabbtur till Insjön & handlade min Pappelina vaxduk som jag drömt om, blev så snyggt & jag är så nöjd! Sambons kommentar var som följer; bordet ser ut som om det stått på en gammal mack på 60-talet, men vad gör man inte för sin älskling? Blev halva priset att köpa den på Iittala outlet & jag köpte en meter extra som förhoppningsvis ska räcka till att sy en extra dyna till Wilmers Stokke stol, ett bra tips jag fått av Ingrids mamma (Ingrid är nån månad äldre än Wilmer & det kan vara bra att få tips om vad som komma skall, så man är förberedd på allt kladd ;) Lyktorna hittade jag i nån gammal gömma & är arvegods från finska släkten, passade perfekt till duken!





1 kommentar:

Anonym sa...

Hej hej! Hoppas ni har det trevligt i Finland med din familj och vänner.

Vaxduken är supersnygg, och det ska bli roligt att se tavlorna sen! Kul att du blev inspirerad av vårt hus =) Jag hoppas att jag själv får lite inpiration och energi till hösten att fylla/inreda vårt ännu ganska tomma hus.

Vi hörs angående grillkväll när vi alla är hemma i Sverige igen!

Hälsninar från ett varmt och soligt Italien
/Anna