fredag, oktober 22, 2010

Stokke goes Pappelina!

Ett tecken på att vår lillkille börjar bli stor (10 månader till helgen) är att vi nu tagit bort lilla ryggplattan som man har på Stokke stolen i början, men nu är grabben stor så det var dax att ta bort den eftersom det blev så trångt att sitta. Kom på att jag tidigare nämnt det fina tips jag fick av en av mina mest underbara väninnor, lilla Ingrids mamma. Hon hade själv sytt en dyna till stolen av vaxduk, vilket jag tyckte var jättesmart. Så jag provade att själv sy efter orginaldynan som är i tyg (inte så praktiskt eftersom man varje dag torkar matrester av den) & detta är det fina resultatet! Lika dyna på Stokke stolen som Pappelina duken på köksbordet;)




Blev riktigt snyggt om man får skryta lite! ;) Igår höll det på att bli riktig kris, vinterdäcken skulle bytas på bilen & tiden gick inte att avboka! Wilmer som är gnällig av sin förkylning & ögon / öron inflammation hade precis somnat (efter 45 min. skrikande) & sovit 30 min när jag sen var påväg att väcka honom, fick jag till slut tag på barnvakt! Underbara grannen under oss råkade vara hemma & kunde komma upp & passa Wille! Det skulle ju ha blivit lite drygt för mej oxå att ta med honom utan barnvagn efterom hela bilen var full av däck & min mage inte riktigt orkar med att bära honom nån längre tid när han typ "kryper" på den för att komma högre upp hela tiden... Stackars liten där inne, kommer nog att få va med om mycket både innan & efter h*n blivit född! :) Så roligt att det nån gång ordnar sig på bästa vis & man inte alltid måste knaggla fram den hårda vägen! Här hoppas vi på att hinna med lite fredagsmys ikväll mellan alla förkylnings kureringar!!! Imårron är det höst städ på tomten ute hos farmor&farfar på schemat!!! Ha en underbar höstfredag! Kram!

Inga kommentarer: