måndag, februari 28, 2011

Motivationen börjar ta slut...

Har inte orkat skrivit nåt de senaste dagarna, inte för att jag inte har tid (för det har jag, MASSOR) Men för att jag helt enkelt inte orkar... Men jag blir så glad över alla som tänker på oss på ett eller annat sätt! Det värmer, fast jag inte riktigt orkar svara på alla sms & inlägg...

Mamman & Wilda är kvar på BB, ända som gör att vi inte får åka hem är Wildas bilirubinvärde, hon är alltså lite "gul" & behöver sola.. Hon solade igårnatt, men inte natten som var, varpå hennes värden var sämst hittills imårse när vi fick prov svaren. Så nu är det sola hela dagen idag som gäller.. Försöker att inte ens tänka på nån hemkomst alls just nu, blir bara så jobbiga bakslag när man gått & tänkt att "kanske imårron" & så blir det inte så.. Förhoppningsvis kommer mormor från Finland på torsdag & stannar över helgen & tills dess vore det ju kul att vara hemma...men...annars får hon roa grabbarna.. Wille älskade ju när dom var här i julas så han kommer nog att stortrivas! ;)

Hemma kämpar grabbarna på, det är nästan det som gör mest ont i mitt hjärta nu, att jag inte kan få vara hemma & pyssla om dem båda. Igår fick jag smita iväg en liten kortis på förmiddan & en liten stund på kvällen. Fick leka med mitt söta pyjamastroll på förmiddan & sen fick jag natta honom innan jag gick upp hit igen på kvällen. Det räddade min dag! Ingen av grabbarna är kräksjuka men båda 2 verkar ha fått nån mild variant av kräkis, dom mår illa & vill inte äta mycket nån utav dem & som resultat på det är ju att orken iallafall för pappan är på noll. Wille har kräkts när dom har försökt tvinga i honom riktig mat eller gröt, så han verkar må lika illa som pappan... så nu äter han bara fruktmellis & majskrokar med saft... Alltid nåt ;) Men han är lika pigg & glad som vanligt (nästan ännu mera busig nu när han märker att pappa är helt slut). I förmiddags när jag kom hem var andra gången han pekade på sin jacka, han ville så hemskt gärna gå ut... Så jag slängde bara i mina smutskläder i tvätten & gav Wille mellis & sen bar det av ut!!! Gissa om jag hade en nöjd prins med mej! Vi uppfyllde båda kriterierna för en lyckad "Wille promenad"; vi såg en hund & en massa bussar... Bara ankorna som fattades, men dom får vi ta en annan dag ;) Hoppas på att kunna få in en kvällspermis ikväll oxå så jag kan få vara hemma & natta lillprinsen.

Massor med kramar till er alla goa där ute!

Inga kommentarer: