fredag, februari 25, 2011

WILDA 2011 02 24

På onsdag etfermiddag var vi ännu ovetande om vilka omtumlande dagar vi hade framför oss. Kära grannen kom & tog Wille med sig för att ta en promenad för att mata ankor & lite bus hemma hos sig. Jag hade tänkt vila eftersom jag sovit dåligt & var så trött att jag mådde illa. Efter en halvtimme skulle det visa sig att illamåendet inte kom av trötthet utan av kräksjukan!

Allt gick ganska bra ända tills kl. 1 på natten då gjorde sista kräkan att värkarna kom med 2 minuter emellan! Så då var det nog bara att inse fakta & åka till förlossningen! Där fick jag dropp & lite lustgas på det gjorde ju livet till en riktig fest! :) Kl. 11.11 på torsdag förmiddag är hon född vår lilla söta Wilda! Allt gick jättebra & snabbt, men hon är född exakt 3 veckor för tidigt & var lite tung andad när hon kom ut.. Idag är det som tur var borta, men istället är hon lite gul... så om vi har tur är hennes värden lite bättre imårron & vi kan få åka hem! Mamman är återigen pigg & på benen, så allt verkar gå åt rätt håll!

Det som känns jobbigast just nu är att vi ligger isolerade på BB! (pga kräksjukan innan vi kom in) & vi får inte ens gå ut ur rummet, pappan som var med oss ner hit igår fick inte ens komma & hälsa på idag! (som om han inte skulle ha smittat igår men skulle smitta idag, jättekonstigt!) Hur som haver så blev detta (tillsammans med alla hormoner) jättejobbigt!!! Har aldrig sovit borta från Wille nångång & nu har jag inte sett honom på 2 dar, hade ju såklart räknat med att iallafall få ha käraste sambon här idag, men inte det heller! Ni kan gissa att tårarna sprutade när man hörde andra små syskon som sprang här ute i korridoren under besökstiden! Pappan fick komma till ytterdörren på avdelningen & lämna datorn iallafall...så att man får nån kontakt med omvärden, det var ju min räddning i allt det hela... & gulligaste Wilda såklart!

Nu ska jag snusa på vår finaste dotter & sen sova (förhoppningsvis ett par timmar) & hoppas på att få åka hem till storebror & pappan imårron! Kram på er alla! & Tack för alla grattisar vi fått!

1 kommentar:

Anonym sa...

Stort Grattis till lilla Wilda. Hoppas ni får komma hem imorogn. Ser fram emot att få se lilla underverket när det lugnat ner sig lite för er. Kramar från Östborn