tisdag, augusti 16, 2011

Höst=Rutiner!

Nu känns det nästan som om hösten är här, även om vi hoppas på många fina dar ännu! I våras hade vi ett bra (& fungerande) hemma schema, med egentids kvällar. Känns nästan som ett måste när man har 2 barn under 1,5 år, man kan ju aldrig lämna dem för en sekund ens. Wilmer vill ju så gärna hjälpa till&försöker bl.a vända på syrran när hon ligger på mage i sitt babygym & inte kommer tillbaka på rygg, men han tar ju i huvudet& ser inte att en arm ligger vänd åt fel håll...Eller så går han & hämtar filtar, snuttisar & gosedjur till henne, problemet är bara att han lägger det mesta på hennes huvud... Så ni kan förstå att det är ett heltidsjobb, även om dom är de 2 sötaste barnen i hela världen! Hur det än är, så behöver man komma ut på lite egentid & det systemet har vi nu återinfört, sambon har måndag & onsdagskvällar & jag har tisdag & torsdag, så ikväll har jag första kvällen kommit iväg på vatten träningen som jag brukar gå på! Fredagkvällar är familje mys kvällar ;) Det var såååå skönt, men efter att inte ha varit på gymmet på hela sommarn så känner jag mej helt mörbultad, lär säkert vara ännu värre imorgon! Längtar redan tills torsdag, man känner sig ju så mycket piggare & orkar så mycket mer, om detta skulle råda bot på mina sista gravid kilon skulle det ju absolut inte göra nåt heller! Nu blir det grönsaksdipp & soffläge, gokväll!

- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer: