söndag, augusti 21, 2011

Vitt eller grått, det är frågan...

Wille har gjort sin sista inskolningsdag på dagis i torsdags & jag blev extremt imponerad av att hans fröknar fått honom att sova middag! Som vi får kämpa när han ska sova nån annanstans eller i vagnen, & ändå somnar han inte! Så hatten av för våra fröknar! I fredags var föräldrarna iväg på kräftskiva (för första gången utan båda barnen, om man räknar bort en dag på havet i Finland när halva min familj var involverad i barnpassingen ) I fredagskväll lämnade vi dem båda i trygga händer, vår underbara (fd.granne & blivande gudmor till Wilda) + sambo var de två som fick ta hand om våra små mys gryn. & det hade gått super, även om det är dem jag litar mest på att lämna barnen till så känns det ju ändå lite jobbigt att lämna dem när man gör det så sällan! Men det var defenitivt välbehövt, vi hade gott sällskap & kom hem & kände oss precis som när vi var unga! :) Kändes såklart inte lika kul på lördag morgon kl.8.... Men men.....

Som dom flesta vet så har jag väl alltid lite för mycket projekt på G... Nu har jag hittat & köpt en gammal växasäng till Wille på Blocket! Jättesöt men i behov av lite ny färg. Vår "målargubbe" som hjälpte oss med måleriet i lägenheten när vi renoverade har lovat att hjälpa mig med målningen av Wildas rosa Stokke Tripptrapp & lovade nu även att fixa till sängen som jag köpt... Nu är bara frågan, vad ska jag ha för färg på sängen? Den ska ju passa in i barnens rum & stå mot den röd,vit&blårandiga Ralph Lauren tapeten...Tänkte först ljusgrått med en vit målad stjärna på sängaveln, men nu hittade jag på en fin blogg med massor av inpiration:) Kolla in länken, älskade de vita barnsängarna med grå text på....Resten av bilderna i bloggen oxå för den delen ;) Så nu har jag lite beslutsångest.. Grått eller vitt?

http://ljusarum.blogspot.com/2011/02/vaxasang-det-finaste-vi-gjort.html



- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer: